אוגוסט 1, 2021

איך לבנות אתר E-commerce שיתאים ל-SEO

בתקופה בה מרבית הצרכנים הורגלו לבצע את הרכישות שלהם אונליין, אין ספק שהקמה וניהול של אתר E-commerce הפכו להיות סטנדרט שירותי בסיסי של כל עסק. אלא שבניה של אתר מסחר ברשת צריכה להתבצע תוך כדי מתן דגשים ייחודיים לעולם ה – SEO (קידום אתרים), וזאת על מנת לאפשר לבעל האתר לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של המותג בעמודי תוצאות החיפוש של מנועי החיפוש המובילים.

במאמר הזה ננסה להציג מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם לבנות בצורה נכונה אתר מסחר שניתן יהיה לקדם בגוגל, וגם כמה טיפים עבור קידום אתרי איקומרס. אז אילו דגשים חשוב לשים במהלך בניה ותחזוקה של אתר E-commerce? בואו נתחיל:

טיפ מספר 1: הקפידו על מבנה היררכי נכון

יצירת מבנה היררכי נכון לאתר היא בקרת מפתח חשובה ביכולת להתאים את תצוגת עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש. הסיבה לכך, היא שמבנה היררכי איכותי מסייע למנועי החיפוש להבין טוב יותר במה עוסק האתר, מאפשר לבצע התאמה של עמוד התוצאות הטוב ביותר עבור השאילתא שביצע הגולש, משפר באופן משמעותי את חווית הגלישה של המשתמשים באתר ומאפשר יצירת תשתית איכותית להוספה של עמודי תוכן נוספים בעתיד לאתר.

טיפ מספר 2: עשו שימוש בכתובת url ידידותית

מנועי החיפוש השונים עושים שימוש במגוון רחב של פרמטרים על מנת לדרג עמודי אתרים בדפי תוצאות החיפוש. בין יתר הפרמטרים האלו, עושים מנועי החיפוש שימוש בכתובת העמוד המדורג, על מנת ללמוד ממנה על התוכן שצפוי מנוע החיפוש למצוא בעמוד.

שילוב מושכל של מילות מפתח בכתובת העמוד, כמו גם ניהול היררכית תוכן באמצעות ספריות בכתובת ה url עצמה בהחלט יכולים לסייע בשיפור הדירוגים של עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

טיפ מספר 3: דאגו לשפר את מהירות הטעינה של האתר

יצירת אתר מהיר שמספק חווית גלישה איכותית, חלקה, וללא הפרעות, הפכה בשנים האחרונות לסטנדרט בסיסי. בכל רגע נתון יכולים לבחור גולשים שמגיעים אל האתר לנטוש אותו ולעבור לשוטט באתרים אחרים, מהירים וחווייתים יותר. זאת הסיבה, שהשקעה בחווית משתמש חלקה הפכה חשובה כל כך בשנים האחרונות.

זאת ועוד, גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, הודיעה באופן רשמי כי היא עושה שימוש במדדים שונים מעולם חווית המשתמש, על מנת למדוד את איכות הגלישה המסופקת למשתמשים באתר.

טיפ מספר 4: אבטחו את האתר ושמרו על פרטיות המשתמשים

שמירה על כללי אבטחת מידע ועל פרטיות המשתמשים השונים באתר היא תנאי הכרחי לקידום של האתר במנועי החיפוש השונים. אם מנועי החיפוש מתרשמים שמדובר באתר שאיננו מספק הגנה לגולשים המגיעים אליו, ועלול לחשוף אותם למתקפות שונות, עמודי האתר יחוו ירידה משמעותית בדירוגים ולעיתים אף יוסרו מן האינדקס. לכן, ההשקעה בתשתית מאובטחת עבור משתמשי האתר היא בגדר פעולת בסיס וחובה על מנת להשיג תוצאות איכותיות בפרויקט קידום האתר.

טיפ מספר 5: עשו שימוש בתאורי מוצר ייחודיים

רבים ממנהלי החנויות הוירטואליות אשר מייבאים מוצרים, נוהגים לעשות שימוש בתיאורי המוצר כפי שהם מופיעים באתר היצרן. אמנם המתודה הזאת מאפשרת להם להטמיע תיאורי מוצר רלוונטיים בלי כל מאמץ באתר, אולם השיטה הזאת של העתקת תוכן מאתרים אחרים פוגעת בתהליך קידום האתר. למנועי החיפוש יש אינטרס להציג לגולשים מידע רלוונטי ומקורי, ולא מידע משוכפל ומועתק. לכן, מה שכדאי לכל מי שמנהל חנות וירטואלית ברשת לעשות, הוא לייצר תיאורי מוצר ייחודיים ומקוריים לכל אחד מן המוצרים אותם הוא מציע למכירה בחנות. אם מדובר בהשקעת משאבים לא סבירה משום שבאתר הרבה מאוד מוצרים, לכל הפחות עמודי הקטגוריות צריכים להכיל טקסט מקורי שכזה.

טיפ מספר 6: שלבו ביקורות גולשים אודות המוצרים השונים

רוצים לעודד את מנועי החיפוש השונים להציג את עמודי המוצרים שלכם בדפי התוצאות? הקפידו לשלב ביקורות גולשים, המלצות ותלונות של גולשים על מוצרים בתוך האתר. כאשר מנועי החיפוש יתרשמו שאצלכם קהל הגולשים יוכל למצוא את המענה השלם והאיכותי ביותר, כולל חוות הדעת של גולשים ולקוחות שהתנסו במוצר, הם ישקלו בחיוב הקצאת דירוגים גבוהים עבור עמודי האתר בדפי תוצאות החיפוש.

טיפ מספר 7: בצעו קנוניזציה למניעת כפילות של תוכן

באופן מובנה, במהלך ניהול של אתר E-commerce, נוצרים דפי תוכן כפולים, בעיקר משום שלמוצרים שונים קיימות תכונות המבדילות ביניהם, כמו צבע, גודל, וכו'. במצבים כאלו, עלולים מנועי החיפוש להתרשם שמדובר בתוכן כפול, מה שעלול לייצר בעיות באינדוקס של עמודי האתר השונים.

על מנת להתגבר על האתגר הזה, נהוג לבצע הטמעה של תגית קנוניקל בעמודי האתר השונים, ולהפנות אל עמוד המקור שאותו אתם ממליצים למנוע החיפוש לאנדקס.

טיפ מספר 8: שמרו על היררכית כותרות נכונה

אחד הגורמים שמסייעים למנוע החיפוש להבין טוב יותר את התוכן באתר הוא יצירה של היררכית כותרות מתאימה. במצב דברים זה, כאשר בכל עמוד ישנה כותרת ראשית אחת, מספר כותרות משנה ובינהן פסקאות תוכן רגילות, קל הרבה יותר למנוע החיפוש להבין מהם הדגשים המופיעים בעמוד האינטרנט הרלוונטי, מהן מילות המפתח שהעמוד הזה מספק להם את המענה האיכותי ביותר, ואילו שאילתות של גולשים תוכלנה לקבל בעמוד הזה מענה איכותי.

טיפ מספר 9: הטמיעו תמונות איכותיות

שימוש בתמונות איכותיות חשוב לא רק על מנת להמחיש לקהל הגולשים את אופן פעולת המוצר ואת המידות שלו. תמונות משמשות באתרים שונים בעיקר דרך איכותית לגוון את צפיפות התוכן באתר, לרווח אותו, להקל על העיניים וליצור חווית משתמש מעולה. כאשר אתם נפנים להטמיע תמונות איכותיות באתר, הקפידו לשלב בהן תגית אלט, כדי להנגיש את התוכן שמייצגת התמונה לא רק לגוגל ומנועי חיפוש אחרים, אלא גם לבעלי לקויות ראיה שונות, אשר נעזרים בתוכנות שמסייעות להם לקרוא את התכנים באתר.

טיפ מספר 10: התאימו את האתר למובייל

זהו אולי הטיפ החשוב ביותר בכל הקשור לניהול אתר E-commerce והאפשרות לקדם אותו בגוגל בצורה איכותית: הרגלי הצריכה של המשתמשים ברשת השתנו ללא היכר בשנים האחרונות, יותר ויותר גולשים עושים שימוש במכשירי מובייל שונים על מנת לצרוך תוכן, לגלוש באתרים וגם לבצע פעולות רכישה והזמנה באתרי מסחר.

כדי להבטיח שבאתר שלכם קיימת תשתית ראויה לקידום, תהיו חייבים לוודא כי האתר מותאם לשימוש באתרי מובייל שונים, ושמתאפשרת להם היכולת לאתר בקלות את התוכן שבו הם מעוניינים, לבצע הזמנה, לרשום פרטים ולנווט באתר ביתר קלות.

לסיכום

יש לא מעט פעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את הסיכוי שאתר ה - E-commerce שלכם יהנה מדירוגים גבוהים במנועי החיפוש בעבור מילות המפתח הרלוונטיות שיחפשו גולשים שונים. השקיעו את המשאבים הנדרשים בביצוע פעולות אלו והבטיחו לעצמכם תשתית אתר ראויה, שניתן יהיה לקדם במנועי החיפוש.

crossmenu דילוג לתוכן